Glutenvrij-vlees- en dieettips

Glutenvrij Vlees
February 1, 2021 0 Comments

Ben je het beu om brood, pizza, pretzels en ander voedsel dat gluten bevat te vermijden?

Als dat zo is, is het misschien tijd om glutenvrije vleesalternatieven te overwegen. Echt vlees is meestal beter voor je gezondheid dan alternatieve producten, maar er zijn een aantal goede dingen aan glutenvrij vlees waardoor het het proberen waard is. U kunt veel geld besparen door uw eigen maaltijden te koken, en als u vaak glutenvrije maaltijden kookt, hoeft u niet elke dag dure kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt te kopen.

Nep vlees. Glutenvrije vleesvervangers, zoals nepham, nepbologna of mozzarella, kunnen vaak worden gebruikt in plaats van ongezond verwerkt vlees zoals spek, ham, hotdogs, salami of mayonaise. Deze vervangers bevatten geen tarwe, wat erg goed is voor mensen met coeliakie. Ze zijn ook een goede vervanger voor rundergehakt, kalkoen, kip, kalfsvlees of vele andere soorten vlees die veel voorkomen in het gemiddelde Amerikaanse dieet. Als extra bonus smaken deze “goedkope” maaltijden meestal net zo goed als hun duurdere tegenhangers.

Zelfgemaakte lijnzaadcrackers. Wist je dat veel crackers en snacks ook daadwerkelijk gluten bevatten? Dit omvat niet alleen maïschips, maar ook veel snackmixnoten, gedroogd fruit, pretzels, koekjes, mueslirepen en andere populaire snacks. Helaas zijn sommige van deze producten eigenlijk glutenvrij, maar ze bevatten ook veel minder vet dan de merken die je in de winkel koopt. Door uw eigen glutenvrije crackers te maken, kunt u uw gezondheid en uw dieet tegelijkertijd verbeteren.

Kwark. Cottage cheese lijkt in veel opzichten op cottage cheese, behalve dat het geen gluten bevat, wat betekent dat het geen nadelige invloed heeft op uw gezondheid. Het heeft een mooie textuur, hoewel het meer structuur heeft dan de normale kaas, en het is heerlijk op vrijwel elk type brood.

Rijstwafels. Als je op zoek bent naar een gezond dessert, dan zijn rijstwafels een mooi alternatief voor traditionele cakerecepten. Je kunt ze aankleden met fruitsauzen en smaken, of je kunt ze gewoon gewoon laten. Het nadeel is dat ze meestal veel suiker bevatten door de toevoeging van allerlei met suiker geëxtraheerde zoetstoffen. Ze smaken echter geweldig, en als u probeert af te vallen, zijn ze misschien precies wat u moet doen. Voor degenen die ook proberen te bezuinigen op calorieën, zijn ze absoluut een gezonde toevoeging aan de voorraadkast.

Glutenvrij ijs. Er zijn veel manieren om van bevroren yoghurt te genieten, maar een van de lekkerste is om het gewoon als ingrediënt in andere desserts te gebruiken. Je kunt een broodje ijs maken als ontbijt, serveren met een kom yoghurt met daarop een kers erop, of toevoegen aan een smoothie. Het smaakt heerlijk en heeft niet de harde nasmaak van andere zuivelproducten. Er zijn ook veel desserts, die gemakkelijk gemaakt kunnen worden met dit ingrediënt. Voor degenen die coeliakie hebben of gluten-intolerant zijn, is dit een geweldige optie om aan hun dieet toe te voegen om hen te helpen genieten van heerlijk eten zonder zich zorgen te hoeven maken over de gevolgen voor hun gezondheid.

Klik hier voor meer informatie: cooltomeatyou.nl